BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 18, 2013

CUTI CNY

hehehehe yes..meh update blog hokey...citer nie dah basi la kot..tp ikut suka la kan..janji ade hehehhee....aku nie mmg tak terer masak ....just mampu masak makanan yg aku suka..so masa CNY tue..saja2 la try nak cuba2 resipi..hehehhee..aku mmg tak terer lansung hokey dlm hal2 memasak kuih2 n dessert...aku cuma suka makan...so aku ader jeles sgt kat owg yg suka2 leh wat kek, pavlova ker...tart ke..kuih2 traditional ka...sbbnya aku tak pandai...huwaaaaa...bila aku teringin..harus la kena g beli..buatnya menda tu..susah dapat...melopong la ..kempunan...huhuuhu tahun lepas aku ader g melaka..so beli la "gula melaka" ...sblm cuti CNY tu..dah google..tanya opismate..camna cara nak wat "dessert buah melaka....bersungguh di ajar kat aku..hahahah alih2 hari isnin tu aku call mak aku....muahhahaha dia pakar wat kuih nie..hahaha sombong yek..taknak call mak...last2 call jugak....kihkih..dgn berbekal ilmu setelah aku menuntut tu...maka terhasil lahhhh BUAH MELAKA......TERERNYA AKUUUUUUU............BANGGA HOKEY.....rasa aku sgt terer...lembut ja...cair ja gula melaka di dalam mulut aku...cuma 1st batch tu.....garam terlebih dlm nyior....so masin la....huhuhu lepas alter baru sedap...heheheh menjadi..pastu habis aku canang kat owang yg aku dah terer...muaahahahhahaa bestkan..bangga ngan diri sendiri...itu jaaa yg mampu takat masa nie... meh tgk gambar...hahahhahaah ciwinya aku.......

1 Luah La Aper yg Korang Rasa!!!!:

Delima Zamrud said...

wahhh rajin sekarang ek Anne masak tahniah :)

LETS COUNT