BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, February 17, 2014

MY BEACH STORY~ PART 1

sapa taknak baca..sila klik pangkah..aku tau aku dah pernah story pasal KOH LIPE nie..but...setiap kali p..berlainan situasinya walaupun tempat tak pernah berubah sgt..muahhahaha...kata DIVA NO 2....geng2 kali nie sempoi...hahaha dek kerana hasutan aku lah..ko ikut..muahahhahaa....aku bukan pandai story sgt....tp nak share gambar supaya owg2 yg lain terhasut datang sini jugak...muahhaha...plan nie jadik lepas aku plan nak bercuti..bosan klu bercuti 2 3 org jek..meh kita mulakan operasi....hahhhaaa geng2 bujang kat opis nie..slalu jek ngan DIVA kan....muahhaha aku pun mulalah tunjuk pic2 tahun lepas semasa g bercuti....masuk nie dah  3 kali kot aku g KOH LIPE..berbekalkan bajet yg diluluskan sbb memasing tu TUNGGU duit bonus jek....maka terhasutlah seramai 13org....xtermasuk aku sbb aku yg plan kan...total pax 14 org la...every time aku g sana..adelah mengunakan khidmat JOLLY TRAVEL..puas hati...4 BINTANG!!!!(star rate mgikut program MLM) Masa memula g dulu...kwn2 siam semua ade....so takde masalah comunicate...so dah kenal ngan tour guide tu..sgt selesa n selamat bila dgn dia..maka booking la BEACH BOY(tour guide)..yg sama...dia asyik ckp " speak thai..no malai"...hahahhaa aku klu ckp ngan dia mcm ayam n itik..next time bawak buku translate...

mcm biasa aktiviti konvoi...dgn semangat setiakawan maka terhasillah sticker n tshirt yg tak seberapa..janji ade..ko hado?? takdekan..so teruskan membaca..hikhik...(melawak jek)


gambar tshirt tak sempat snap betul2..but aku ader pakai masa otw gie....nak g percutian bajet...hehehe aku buat 2 kali bayar....half2 ...so takde la diorg rasa perit nak kuar sekali gus..kali ni total RM460..(boat pergi balik,hotel 3h2m,snorkeling+lunch) ...CNY adelah time paling sempoi skali...cuti 3 hari..maka berkumpullah semua..

port berkumpul : HENTIAN RNR GURUN
time                  : 6.00 pagi

time nie semua excited...muka segar jek even gerak dr penang kul 4.00 pagi...hikhikhik kami konvoi naik keta...masuk thailand terus...so memasing la tongtong....set la berapa tuk cover minyak n tol..serta insuran bila masuk thailand...
memasing dah ready...bertolak ke WANG KELIAN..kita masuk melalui sana ke SATUN....


DIVA no 2 mcm puteri lilin...kita org samp kat WANG KELIAN neh....punya la panjamg beratur....pic beratur masa mula2 aku takde....tp percayalah...even CNY pun...ramai jek cina2 g bercuti....huhuhu time nie dah nak samp giliran..so pujuk puteri lilin nie join.....pandaikan dia...hahahhahaa

maka bergeraklah reramai masuk SATUN menuju PAK BARA JETTY....dari sini maybe anggaran dlm sejam lebey....ferry nak gerak dr jetty kul 11.30 pagi masa thailand..SO jam kita 12.30 tghari....setel dekat sempadan neh almost 10.30 camtu..huhuhuhu memasing dah kalut....takut tak sempat...at last samp jetty ngam2 11.00 pagi thailand....sbb kita dah suruh JOLLY TRAVEL yg uruskan semua...samp jek semua beg2 di tagging n d angkut....aku uruskan semua tiket n doc tuk bawak g hotel..simpan keta semua..jom.....skrg aku citer melalui pic jek la...

JOLLY TRAVEL

JEJAKA2 OPISMATE otw nak naik ferry ( info : nak masuk jetty nie dia charge 20 bhat- kitaorg takyah sbb JOLLY dah handle)

MUKA CUAK KER APA NEH? - perjalanan klu naik ferry 2 JAM...klu speedboat 1 jam 30 minit 

DAH SAMP..STILL ATAS AIR..TGU PICK UP BOAT (info: kat KOH LIPE diorg akan ambik bayaran sbyk 50 bhat utk peyelenggaraan- aku collect siap2 n serah kat bundao...so dia yg settle..hehehhe)

NIELAH BOAT KECIK..SIP DIVA NO 2 BALANCEKAN...

BAK KATA DIVA NO 2..NIELAH ALPHARD KAMI

TAK SABAR NAK G HOTEL...


aku ambik JOLLY TRAVEL nie..sgtlah menyenangkan aku ngan geng2..dari angkat beg kat jetty samp ke hotel...lo lenggang jek....siap time ptg lepas samp tu...rajin lak BUNDAO bwk geng2 aku pusing island..tgk sunset ..mandi2 ...dia jadik tukang jaga beg..hehhehehehe...dah samp hotel..sempat lagi tido....huhuhu

tgu kwn2 lain siap...HARMONY BAKERY & BED RESORT...(PUAS HATI....BERSIH...SGT SELESA)

acara yg paling sempoi...swimming samp kecut

malaysia next top swimmer

kuar dr laut..sejuk gila....time nie dah nak g tgk sunset..

DIVA VS MAMI'S

dah malam..siap2 semua...perut memasing lapar....aku dah tau tempat mana nak tuju..moh kita mkn dulu...dtg thailand tak makan tomyam ngan som tham tak sah..sowy pic2 mknan takde....letak jek pinggan semua licin....muhahahhahahaha...belakang pic tu..tokey kedai......tgh mlm sikit dia jadik driver teksi..muahhahaa

muka lapar giler....sbb ramai service slow sikit...

pemilihan tempat makan..DIVA WAJIB
lepas makan ...jejalan cari souvenier....aku tak beli hapa sgt pun...just bwk bebudak lain yg teruja...huhuhuhu





to be continue...................................................(bila la agaknyer)

0 Luah La Aper yg Korang Rasa!!!!:

LETS COUNT